ana sayfa     e-mail    english
Hakkımızda Ürünlerimiz Haberler İnsan Kaynakları Basın Odası İletişim
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pazarlamada Promosyon Çözümleri / PAZARLAMA KARMASI’NDA PROMOSYON’UN YERİ, ÖNEMİ VE YÖNETİMİ

 

Pazarlama Karmasi Bilesenleri (4P)

Pazarlama karmasi; birbiri ile bütünlesmis biçimde yürütülmesi gereken 4 temel bilesenden olusmaktadir. Yaygin olarak, pazarlamanin 4P’si diye de bilinen bu bilesenler: Product (Ürün), Price (Fiyat), Place (Yer/dagitim kanali) ve Promotion (Tutundurma) seklindedir.


Bütünlesik Pazarlama’da, Promosyon’dan Yararlanilmaya Baslanmasi…

Günümüzde tüketici egilimlerindeki degisim, teknolojik gelismeler ve geleneksel reklam ortamlarinin azalan etkisi gibi nedenler, pazarlama iletisiminde yeni arayis-lara yönelinmesine neden olmustur. Sinerji yaratmak, mesaj tutarliligi olusturmak ve kurumsal bütünlük saglamak zorunluluguna, en uygun çözümün bütünlesik pazarlama oldugu düsünülmektedir. Tüm pazarlama bilesenleri ve unsurlarinin bir arada kullanilmasi, pazar payi elde etme ve korumada en etkili yöntem haline gelmistir. Bu noktada, promosyon da diger pazarlama bilesenleri ile esgüdümlü kullanildiginda pazarlama hedeflerine ulasmak, hatta hedeflerin de üzerine çikmak mümkün olmaktadir. Hedef kitleye yönelik, dogru mesaji tasiyabilecek, dogru ürünleri seçmek ve dogru kanalla ulastirmak, burada anahtar stratejidir. Bugüne dek pek çok firma/marka, promosyon ürünlerini diger unsurlarla bütünlesik biçimde kullanarak çok basarili sonuçlar elde etmistir. Promosyon, denilince neyi algiliyoruz? Yaygin bir kani olarak esantiyon ürün, fiyat indirimi ya da hediye gibi görülmektedir. Oysa ki promosyon’un en önemli özelligi, bir pazarlama ve kurumsal iletisim unsuru olmasidir.
Iste promosyon ürünleri de bu noktada ortaya çikmis ve giderek “promosyonel pazarlama”dan dogan gereksinimleri karsilayan, çözüm üreten büyük bir sektör haline gelmistir. Bugün dünyada, is yasami içerisinde çok prestijli bir konuma sahip, hatta ‘sektörler üstü sektör’ olarak tanimlanan “promosyon”; Türkiye’de de, pazar genislemesi, ürün çesitliliginin artmasi ve rekabet kosullari dogrultusunda ortaya çikan talebe bagli olarak, hizli bir gelisme göstermektedir. Promosyon sektörünün en önemli özelliklerinden biri de ; plastik, elektronik, tekstil, ahsap, deri, cam, metal, kagit gibi genis bir üretim yelpazesine sahip, dünyadaki ender sektörlerden biri olmasidir. Ayrica promosyon üretimi, bugün basli basina bir istihdam saglama alani haline gelmistir.Promosyon üreticileri ve dagiticilari, Türkiye’de PROMOTÜRK (Promosyon Ürünleri Imalatçilari ve Dagiticilari Dernegi’nin) çatisi altinda toplanirken; Avrupa’da da PSI (Promotional Product Service Enstitute) ve EPPA (European Promotional Products Assocation) gibi mesleki kuruluslarda bir araya gelmislerdir.

Pazarlama Stratejilerinde Promosyon’un Yeri ve Önemi...

Promosyon kampanyalarinin, pazarlama ve satis hedeflerine ulasmada yararli olabilmesi; markanin bütünlesik pazarlama iletisimine kosut planlanip, hedef kitlenin özelliklerine uygun, dogru yer ve zamanlarda uygulanmasi ile mümkündür.Günümüzde, pazarlama ve satis çabalari içerisinde yer alan promosyon uygulama alanlarina, bir sonraki bölümde ayrintili olarak deginecegiz.





 

 
 
 
 
     Tasarım  Magicfinger.NET                  ©2006 Damla Promosyon  |   Sitede Kullanılan Logo ve Markalar Sahiplerine Aittir. Sitede yer alan yazılar bilgilendirme amaçlıdır.